[[PRESSE / BILDER///PRESS / IMAGES]]

[[Anmeldelser///Reviews]]
Ballade 1. april 2016, "Risiko og perfeksjon". "Et klassisk høydepunkt (...) Gringolts Quartet ga oss kvartettspill og kammermusisering av edleste merke".
Aftenposten 2. februar 2016, "Friske takter fra Takács kvartetten". "Oslo Quartet Series er ikke bare en konsertserie, men et kraftsenter med mange samarbeidsprosjekter rettet mot studenter og videregående elever - som også var godt representert i salen".
Ballade 5.februar 2016: "Intimitet og engasjement"."Konserten ble åpnet av unge utøvere, Virentia Strykekvartett (...) Konsertene åpner ofte slik, og følelsen av bredde og rekruttering som innslaget av de unge kvartettene gir, er betagende. Rammen skaper selvsagt et alvor for musikerne, som skjerper seg til det ytterste - og leverer musisering på et imponerende nivå!"
Klassekampen 2. november 2015; "Samspillet var preget av en inderlighet som krever stor respekt og forståelse for den felles konversasjonsformen".
Klassekampen 7.september 2015, "Still goin' string""Kvartettserien er samtidig noe mer enn en konsertarrangør. De er en institusjon for kvartettens og musikkens beste"
Dagbladet 25.februar 2015, "Kvartettspill i særklasse"."Oslo Quartet Series toppet sesongen i Gamle Logen i går kveld, med besøk av legendariske Quatuor Mosaïques".
Dagbladet 25.november 2014, "Alt er helt på rett plass når Artemis-kvartetten spiller"

Det er Oslo kvartettserie som gjør at dette makeløse kommer til byen. Fulle saler, stormende jubel, alt som det skal være når det beste er på banen. (...)Den tjekkiske Pavel Haas-kvartettens usentimentale blodrøde tolkninger av Haydn, Dvorak og Haas satte en dagsorden de færreste kan hamle opp med (...) En kunne nøye seg med at Pavel Haas-kvartetten er “veldig god”. Det er et hån. For “navnet” er intens varme, en sjelden klangfullhet, alvor, de forakter frykten for å ta risiko og det gløder. Og likevel denne mykheten (i Dvorak) som er som å få et barn inntil huden. Smerte og skjønnhet er samme sak, ofte, i musikken. Som når Pavel Haas-kvartetten gir sine tolkninger til livet
— Olav Egil Aune - Vårt Land 1.februar 2014
Tidligere i høst ble det startet opp en abonnementsserie i Oslo, med fokus på strykekvartettens ”mysterier”. Initiativet kom fra våre tre ledende kvartetter: Oslo strykekvartett, Vertavo- og Engegård kvartetten. Som i samarbeide har satt seg som mål å slå et slag for en form, som regnes som den mest subtile innen kunstmusikken. Samtidig som de ønsker å bryte ned alle fordommer som denne kunstformen har opparbeidet seg opp gjennom årene. (...) Og det er litt av løft de har lagt på sine skuldre. Tre av disse arrangementene står initiativtakerne selv for, og som ekstra bonus, får publikum anledning til å oppleve tre internasjonalt briljante kvartetter, nemlig ”Signum-kvartetten”, Tetzlaff-kvartetten og toppen av kransekaka, den kvartetten som av mange er kåret til verdens beste strykekvartett. Selveste ”Hagen-kvartetten”. (...) To av disse konsertene er allerede avviklet til stor begeistring, og kommende tirsdag står nummer tre for tur. Nettopp med Hagen kvartetten. De stiller med et formidabelt program. Tre av de flotteste kvartettene til Beethoven. Den første og den aller siste, pluss den første av de midtre, op. 59 nr. 1. Det blir garantert en festaften i Gamle Logen. (...) Jeg håper også at OQS, er kommet for å bli. Det at Oslo, som en av Europas siste hovedsteder har måttet vente helt til nå, for å finne en fast base for kvartettinteresserte mennesker, er egentlig ganske sært. Det hører også med, at man starter hver konsert med en litt uhøytidlig presentasjon avprogrammet. Tirsdag er det Dagsrevyens nyhetsanker Christian Borch, som tar seg av det verbale. Og etter konserten arrangeres det et slags nachspiel, og da kan de som er interessert, la seg forføre av Bugge Wessentofts delikate klaverspill. Men mest dreier det seg altså om verdens mest etterspurte strykekvartett, Hagenkvartetten og deres syn på tre av Beethovens mesterverker. God fornøyelse.
— Kjell Hillveg - Dagsavisen 24.november 2012

[[Bildearkiv///Photo arcive]]
Fotograf: Ellen Lorenzen / John Petter Reinertsen / Knut Neerland